Allgemeine Geschäftsbedingungen
§ 1 Toepassingsgebied
Deze Algemene Verkoopvoorwaarden (hierna: AV) zijn van toepassing op alle overeenkomsten die worden gesloten voor goederen die worden gepresenteerd in onze verkoopcatalogus tussen ons, de
Bruderland.nl
JPEcomm s.r.o.
Vyskytná 221
394 05 Vyskytná
Tsjechische Republiek
Telefoon: +420 735 053 473
E-mail: hallo@bruderland.nl
USt-Identifikations-Nr.: CZ21923906
- hierna te noemen "Aanbieder" - en
en
de klant bedoeld in § 2 van het contract
- hierna de "klant" genoemd -.
zijn afgesloten. De AV zijn van toepassing ongeacht of de Klant een consument of een ondernemer is.
2. De klant is een consument voor zover het doel van de bestelde leveringen en diensten niet overwegend kan worden toegeschreven aan zijn commerciële of zelfstandige beroepsactiviteit. Een ondernemer is een natuurlijke of rechtspersoon of een vennootschap met rechtsbevoegdheid die bij het sluiten van een rechtshandeling handelt in de uitoefening van zijn commerciële of zelfstandige beroepsactiviteit. Transacties die een natuurlijk persoon aangaat voordat hij begint met de exploitatie van zijn onderneming om de voorwaarden hiervoor te creëren, maken nog geen deel uit van deze transactie.
3 De zakelijke relatie tussen de leverancier en de klant wordt uitsluitend beheerst door de volgende algemene voorwaarden in de versie die geldig is op het moment van de bestelling.
4. Afwijkende algemene voorwaarden van de klant worden niet erkend, tenzij de leverancier uitdrukkelijk en schriftelijk instemt met de geldigheid ervan.
§ 2 Sluiting van het contract
1. de klant kan producten selecteren uit het assortiment van de aanbieder en deze verzamelen in een zogenaamd winkelmandje met behulp van de knop "toevoegen aan winkelmandje". Door op de knop "bestellen met betalingsverplichting" te klikken, dient de klant een bindend verzoek in om de goederen in het winkelmandje te kopen. Voordat de bestelling wordt geplaatst, kan de klant de gegevens op elk gewenst moment wijzigen en bekijken. Bij het plaatsen van de bestelling gaat de klant akkoord met deze algemene voorwaarden, waarnaar hij voor het plaatsen van de bestelling uitdrukkelijk werd verwezen.
2. de klant kan de bestelling ook analoog plaatsen voor de verkoop van goederen in het kader van een telefonisch afgesloten aankoopcontract (klantenservicelijn). Als de koper telefonisch een bestelling plaatst bij de verkoper, kan een medewerker van de verkoper de koper helpen bij het plaatsen van de bestelling. De inhoud van de bestelling en alle noodzakelijke informatie staat echter ter beschikking van de koper, die vrij is om de door hem bestelde goederen en hun hoeveelheid te wijzigen tijdens de voorbereiding van de bestelling, evenals de beslissing van de koper over de keuze van het transportmiddel en de betaling van de goederen. Bij het plaatsen van de bestelling gaat de klant akkoord met deze algemene voorwaarden, die hem uitdrukkelijk werden meegedeeld voordat de bestelling werd geplaatst. 2. De bestelling wordt door de verkoper aan de koper bevestigd in een telefoongesprek, waarbij de gesprekken worden opgenomen en opgeslagen (met uitdrukkelijke toestemming van de klant).
3. De verkoper stuurt de klant vervolgens een automatische ontvangstbevestiging per e-mail, waarin de bestelling van de klant opnieuw wordt vermeld en die de klant kan afdrukken met behulp van de functie "Afdrukken". Een dergelijke bevestiging vormt geen bindende acceptatie van de bestelling, tenzij de acceptatie naast de ontvangstbevestiging wordt verklaard. Het contract komt pas tot stand wanneer de aanbieder de verklaring van aanvaarding afgeeft, die in een aparte e-mail (orderbevestiging) wordt verzonden. In deze e-mail of in een aparte e-mail, maar uiterlijk bij levering van de goederen, wordt de contracttekst (bestaande uit de bestelling, AV en orderbevestiging) door de aanbieder op een duurzame gegevensdrager (e-mail of papieren afdruk) naar de klant gestuurd (contractbevestiging). Bij de betaalmethoden PayPal, Klarna Sofort, Google Pay en Apple Pay komt het contract tot stand wanneer de klant op de website van de betreffende online-aanbieder zijn betaalgegevens invoert, de betaalopdracht bevestigt en ten slotte wanneer de aanbieder van de betreffende online-aanbieder na het plaatsen van de bestelling door de klant heeft verzocht om het opstarten van de betalingstransactie in de shop. Het aanbod van de klant is daarmee geaccepteerd. Bij betaling met een creditcard wordt de betalingstransactie automatisch gestart na legitimatie en wordt de creditcard vervolgens belast bij het plaatsen van de bestelling. Het contract met de aanbieder komt tot stand op het moment dat de creditcard wordt belast.
4 Het contract wordt afgesloten in het Duits.
§ 3 Gebruikersaccount
1. Op basis van de registratie van de klant in de e-shop heeft de klant toegang tot zijn gebruikersinterface. De klant kan via zijn gebruikersinterface goederen bestellen (hierna "gebruikersaccount" genoemd). De registratie van de klant in de E-shop is geen voorwaarde voor het doen van een aankoop in de E-shop.
2. De klant is verplicht om correcte en waarheidsgetrouwe informatie te verstrekken bij de registratie in de E-shop en bij het bestellen van goederen en om de informatie in de gebruikersaccount bij te werken in geval van een wijziging. De informatie die de klant verstrekt in het gebruikersaccount en bij het bestellen van goederen wordt door de aanbieder als juist en volledig beschouwd.
3. De toegang tot het gebruikersaccount is beveiligd door de gebruikersnaam en het wachtwoord die de klant heeft gekozen bij de registratie in de e-shop. De klant is verplicht om de informatie die nodig is voor toegang tot zijn gebruikersaccount geheim te houden.
4. de klant is niet gemachtigd om derden gebruik te laten maken van het gebruikersaccount.
5 . de aanbieder bevoegd is om het gebruikersaccount te verwijderen, in het bijzonder als de klant zijn gebruikersaccount langer dan 12 maanden niet gebruikt en als de klant zijn verplichtingen uit hoofde van het koopcontract (met inbegrip van de algemene voorwaarden) niet nakomt.
6. de klant erkent dat de gebruikersaccount mogelijk niet zonder onderbreking beschikbaar is, in het bijzonder met betrekking tot het noodzakelijke onderhoud van de hardware- en softwareapparatuur van de aanbieder of het noodzakelijke onderhoud van hardware- en softwareapparatuur van derden.
§ 4 Leveringsvoorwaarden
1. de aanbieder is gerechtigd tot deelleveringen voor zover dit redelijk is voor de klant.
2. de door de aanbieder opgegeven levertijden worden berekend vanaf het tijdstip van de orderbevestiging, onder voorbehoud van voorafgaande betaling van de koopprijs. Als in de onlineshop van de aanbieder voor de betreffende goederen geen of geen afwijkende levertijd is aangegeven, bedraagt deze 5 werkdagen.
3. Als er geen exemplaren van het door de klant geselecteerde product beschikbaar zijn op het moment van de bestelling van de klant, informeert de aanbieder de klant hierover onmiddellijk in de orderbevestiging. Indien het product permanent niet beschikbaar is, ziet de aanbieder af van het afgeven van een acceptatieverklaring, met als gevolg dat het contract in dit geval niet tot stand komt.
4. indien het door de klant in de bestelling aangeduide product slechts tijdelijk niet beschikbaar is, zal de leverancier de klant hiervan eveneens onmiddellijk op de hoogte brengen in de orderbevestiging.
5 . De leverancier levert alleen aan klanten die hun gewone verblijfplaats (factuuradres) in een van de volgende landen hebben en een afleveradres in hetzelfde land kunnen opgeven: Oostenrijk.
§ 5 Eigendomsvoorbehoud
1. de geleverde goederen blijven eigendom van de aanbieder tot volledige betaling heeft plaatsgevonden.
2. indien de klant ondernemer is, behoudt de aanbieder zich het eigendom van de goederen voor totdat alle vorderingen uit een lopende zakenrelatie volledig zijn voldaan. De klant mag de onder eigendomsvoorbehoud geleverde goederen in het kader van de normale bedrijfsuitoefening doorverkopen. Alle vorderingen die voortvloeien uit de doorverkoop moeten ten belope van het factuurbedrag bij voorbaat aan de leverancier worden afgestaan, onafhankelijk van een eventuele vermenging of combinatie van de voorbehouden goederen met een andere zaak. De leverancier aanvaardt de overdracht. De klant blijft gemachtigd om de vordering te innen. De leverancier kan echter ook zelf vorderingen innen als de afnemer opeisbare vorderingen niet voldoet.
§ 6 Prijzen en verzendkosten
1. alle in de catalogus van de aanbieder vermelde prijzen zijn brutoprijzen inclusief de wettelijke btw.
2. de bijbehorende verzendkosten worden op het bestelformulier aan de klant aangegeven en zijn voor rekening van de klant, tenzij de klant gebruik maakt van zijn herroepingsrecht. Binnen Oostenrijk verzendt de aanbieder gratis voor alle klanten met zijn standaardleveringsservice vanaf een besteltotaal van 130 EUR.
3. De aanbieder aanvaardt geen aansprakelijkheid voor druk- of transmissiefouten in de prijsetikettering. De aanbieder behoudt zich het recht voor om geen contract met de afnemer te sluiten als er redelijke twijfel bestaat over de ware identiteit van de afnemer of in het geval van duidelijke fouten in de informatie over de goederen of de prijs.
4. De goederen worden verzonden per pakketpost of expediteur. Het verzendingsrisico wordt gedragen door de leverancier indien de klant een consument is.
5. in geval van annulering draagt de klant de directe kosten van de retourzending.
6. tijdens het aankoopproces kan de klant extra opties kopen door het betreffende vakje aan te vinken, bijv. milieuvriendelijke verpakking, verzendverzekering, verlengde retourperiode, enz. De voorwaarden en verdere informatie voor de betreffende opties zijn te zien tijdens het bestelproces.
§ 7 Betalingswijzen
1. De klant kan betalen met creditcard, PayPal, Google Play, Apple Play. De Aanbieder behoudt zich het recht voor om de betalingsmethoden waaruit een klant kan kiezen te beperken, afhankelijk van de waarde van de bestelling en andere objectieve criteria. De klant kan de details vinden op de website van de aanbieder in de sectie "Betaling". In detail:
Creditcard
Je voert je creditcardgegevens in wanneer je de bestelling plaatst. Zodra je als rechtmatige kaarthouder bent gelegitimeerd, wordt de betalingstransactie automatisch uitgevoerd en wordt je kaart gedebiteerd.
PayPal
Tijdens het bestelproces word je doorgestuurd naar de website van de online provider PayPal. Om het factuurbedrag via PayPal te kunnen betalen, moet je daar geregistreerd zijn of je eerst aanmelden, je legitimeren met je toegangsgegevens en de betaalopdracht bevestigen. De betalingstransactie wordt direct na het plaatsen van de bestelling in de shop automatisch door PayPal uitgevoerd. Je ontvangt verdere instructies tijdens het bestelproces.
Google Betalen
Om het factuurbedrag via Google Pay te kunnen betalen, moet je geregistreerd zijn bij de serviceprovider Google, de Google Pay-functie hebben geactiveerd, jezelf legitimeren met je toegangsgegevens en de betaalopdracht bevestigen. De betalingstransactie wordt direct na het plaatsen van de bestelling uitgevoerd. Je ontvangt verdere instructies tijdens het bestelproces.
Apple Betalen
Om het aankoopbedrag te kunnen betalen via de betalingsdienstaanbieder Apple Inc, moet je de browser "Safari" gebruiken, een Apple account hebben (registratie vereist), de Apple Pay functie hebben geactiveerd, je legitimeren met je toegangsgegevens en de betalingsopdracht bevestigen. De betaling wordt dan direct na het plaatsen van de bestelling verwerkt. Je ontvangt verdere instructies tijdens het bestelproces.
2. het aankoopbedrag en de verzendkosten moeten uiterlijk binnen 2 weken na ontvangst van de factuur worden betaald.
§ 8 Garantie voor materiële gebreken, garantie
1. De aanbieder is aansprakelijk voor materiële gebreken of eigendomsgebreken van geleverde artikelen in overeenstemming met de geldende wettelijke bepalingen, in het bijzonder §§ 922 ff. ABGB. De garantietermijn voor door de leverancier aan ondernemers geleverde zaken bedraagt 12 maanden.
2. Een extra garantie bestaat voor de door de leverancier geleverde goederen alleen als dit uitdrukkelijk in de orderbevestiging voor het betreffende artikel werd vermeld.
§ 9 Aansprakelijkheid
1. de leverancier is jegens de klant aansprakelijk voor schade in alle gevallen van contractuele en buitencontractuele aansprakelijkheid in geval van opzet en grove nalatigheid in overeenstemming met de wettelijke bepalingen.
2. de aanbieder is - voor zover niet anders geregeld in lid 3 - slechts aansprakelijk tot vergoeding van voorzienbare en typische schade.
3. de aansprakelijkheid voor schade als gevolg van letsel aan leven, lichaam of gezondheid en op grond van de productaansprakelijkheidswet blijft onaangetast door de bovenstaande aansprakelijkheidsbeperkingen en -uitsluitingen. De aansprakelijkheidsbeperkingen die voortvloeien uit lid 1 en 2 gelden ook niet als de leverancier het gebrek bedrieglijk heeft verzwegen of een garantie voor de kwaliteit van het artikel heeft aangenomen. Hetzelfde geldt als de leverancier en de klant een overeenkomst hebben bereikt over de kwaliteit van het artikel.
§ 10 Annuleringsvoorwaarden
1. Consumenten hebben in het algemeen een wettelijk herroepingsrecht bij het sluiten van een koop op afstand, waarover de aanbieder hieronder informatie verstrekt volgens het wettelijk model. Het modelformulier voor herroeping is te vinden in lid 2. Daarnaast hebben consumenten ook het recht om deel te nemen aan het vrijwillige uitgebreide herroepingsrecht. Lid 3 bevat de voorwaarden voor deelname aan het vrijwillige retourbeleid.
Annuleringsvoorwaarden
Herroepingsrecht
Je hebt het recht om deze overeenkomst binnen veertien dagen zonder opgave van redenen te annuleren.
De annuleringstermijn is veertien dagen vanaf de dag waarop u of een door u genoemde derde partij, die niet de vervoerder is, de goederen in bezit heeft genomen. In het geval van een overeenkomst voor meerdere goederen die de consument als onderdeel van één bestelling heeft besteld en die afzonderlijk worden geleverd, gaat de herroepingstermijn in op de dag waarop de consument of een door de consument genoemde derde, die niet de vervoerder is, de laatste goederen in ontvangst heeft genomen.
Om het recht op annulering uit te oefenen, moet u ons Bruderland.at, Vyskytná 221, 394 05 Vyskytná / Tsjechië, E-Mail: hallo@bruderland.nl, Tel.: +420 735 053 473 op de hoogte stellen van uw beslissing om deze overeenkomst te annuleren door middel van een duidelijke verklaring (bijvoorbeeld een brief per post of e-mail). U kunt het bijgevoegde voorbeeldformulier gebruiken, maar dit is niet verplicht. U kunt het modelformulier voor annulering of een andere duidelijke verklaring ook elektronisch invullen en indienen op onze website[https://www.bruderland.at/Reklamationen] . Als u van deze mogelijkheid gebruik maakt, sturen wij u onmiddellijk een ontvangstbevestiging van een dergelijke annulering (bijvoorbeeld per e-mail).
Om aan de annuleringstermijn te voldoen, is het voldoende dat u de kennisgeving van de uitoefening van het annuleringsrecht verzendt voordat de annuleringstermijn is verstreken.
Gevolgen van annulering
Als u dit contract herroept, betalen wij u alle betalingen die wij van u hebben ontvangen terug, inclusief de leveringskosten (met uitzondering van de extra kosten die voortvloeien uit uw keuze voor een andere leveringswijze dan de door ons aangeboden goedkoopste standaardlevering), zonder onnodige vertraging en in ieder geval niet later dan 14 dagen vanaf de dag waarop wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing om dit contract te herroepen. Voor deze terugbetaling gebruiken we hetzelfde betaalmiddel dat u voor de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders met u is overeengekomen; in geen geval worden u kosten in rekening gebracht voor deze terugbetaling.
We kunnen de terugbetaling inhouden totdat we de goederen hebben teruggekregen of totdat u hebt aangetoond dat u de goederen hebt teruggezonden, afhankelijk van wat het eerst gebeurt.
U dient de goederen onverwijld en in ieder geval uiterlijk binnen veertien dagen na de dag waarop u ons de herroeping van deze overeenkomst meedeelt, aan Packeta eCommerce GmbH, 92737854, Postfach 3 Litschauer Straße 7,3860 Heidenreichstein terug te sturen of te overhandigen. De termijn is in acht genomen als u de goederen verzendt voordat de termijn van veertien dagen is verstreken.
U draagt de directe kosten voor het terugzenden van de goederen.
U hoeft alleen de waardevermindering van de goederen te betalen als deze waardevermindering te wijten is aan een behandeling van de goederen die niet noodzakelijk is voor het controleren van de staat, eigenschappen en functionaliteit ervan.
2. De aanbieder verstrekt de volgende informatie op het modelformulier voor herroeping in overeenstemming met de wettelijke bepalingen:
Modelformulier voor herroeping
Als u het contract wilt annuleren, vult u dit formulier in
en stuur het naar ons terug.
- Naar Bruderland.at, Vyskytná 221, 394 05 Vyskytná / Tsjechië, e-mail: hallo@bruderland.nl
- Ik/wij (*) ontbinden hierbij de door mij/ons (*) gesloten overeenkomst
voor de aankoop van de volgende goederen (*)/de levering van de volgende dienst (*)
dienst (*)
- Besteld op (*)/ontvangen op (*)
- Naam van de consument(en)
- Adres van de consument(en)
- Handtekening van de consument(en) (alleen voor kennisgeving op papier)
- Datum
(*) Doorhalen wat niet van toepassing is
3. Naast de wettelijke rechten biedt de leverancier de consument de volgende retourvoorwaarden:
Goederen waarvoor het wettelijke herroepingsrecht is uitgesloten, kunnen niet worden geretourneerd, zelfs niet onder de vrijwillige retourvoorwaarden. Hetzelfde geldt voor goederen waarvan het wettelijke herroepingsrecht al is verlopen voor het einde van de herroepingstermijn op het moment van retournering. Eventuele gronden voor uitsluiting of annulering van het gekochte product worden vermeld in de bovenstaande annuleringsvoorwaarden onder "Gronden voor uitsluiting en annulering". De vrijwillige retourvoorwaarden zijn ook niet van toepassing op digitale inhoud of software die niet op een fysieke gegevensdrager (bijvoorbeeld een cd of dvd) wordt geleverd.
De goederen moeten worden geretourneerd naar het adres dat wordt vermeld in de bovenstaande annuleringsvoorwaarden.
Als je goederen retourneert in overeenstemming met deze vrijwillige retourvoorwaarden, betalen we het aankoopbedrag en de verzendkosten van de oorspronkelijke aankoop terug. We vergoeden echter niet de verzendkosten van de retourzending. Dit retourbeleid beperkt uw wettelijke rechten en dus uw herroepingsrecht niet.
Gebruik hetonline retourcentrum om een artikel te retourneren.
§ 11 Gegevensbescherming
De aanbieder verzamelt, verwerkt en gebruikt persoonlijke gegevens van de klant, in het bijzonder contactgegevens voor het verwerken van de bestelling, met inbegrip van het e-mailadres, indien de klant dit aan de aanbieder verstrekt. De aanbieder kan informatie (bijv. ook een zogenaamde scorewaarde) van externe dienstverleners gebruiken ten behoeve van de kredietbeoordeling en de betalingswijze hiervan afhankelijk maken. De informatie omvat ook informatie over het adres. Dit gebeurt ten behoeve van contractverwerking, Art. 6 para. 1b) GDPR en overwegend legitieme belangen (Art. 6 para. 1 litf) GDPR). Raadpleeg voor meer informatie ons privacybeleid [link].
§ 12 Geschillenbeslechting
De Europese Commissie biedt een platform voor online geschillenbeslechting (OS), dat te vinden is hier hier te vinden is. De aanbieder is niet verplicht of bereid om deel te nemen aan een geschillenbeslechtingsprocedure voor een arbitragecommissie voor consumenten.
§ 13 Slotbepalingen
1. deze contractuele relatie is gebaseerd op Oostenrijks recht en dit wordt geacht te zijn overeengekomen. Deze rechtskeuze mag er echter niet toe leiden dat een consument de bescherming verliest die hij geniet op grond van de dwingende bepalingen van het land waar hij woont (vgl. art. 6, lid 2 van de Rome I-verordening). De toepassing van het Verdrag der Verenigde Naties inzake internationale koopovereenkomsten betreffende roerende zaken (CISG) en van collisieregels is uitgesloten.
2. De exclusieve bevoegde rechtbank is de bevoegde rechtbank in het 1e district van Wenen. Indien de klant een consument is en zijn woonplaats of gebruikelijke verblijfplaats in Oostenrijk heeft of in Oostenrijk werkzaam is, kan de klant alleen worden gedagvaard voor die rechtbanken in wier arrondissement zijn woonplaats, gebruikelijke verblijfplaats of plaats van tewerkstelling is gelegen.
3. Er wordt verwezen naar de mogelijkheid van geschillenbeslechting via een online geschillenbeslechtingsplatform (Art 14 Para. 1 S 1 ODR-VO) (https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=DE) en nationale arbitragecommissies voor consumenten. De aanbieder is niet bereid deel te nemen aan dergelijke arbitrageprocedures. Het contract blijft in zijn overige delen bindend, zelfs als afzonderlijke punten juridisch ongeldig zijn. De ongeldige punten worden vervangen door de wettelijke bepalingen, indien van toepassing. Als dit echter een onredelijke belasting zou vormen voor een van de contractpartijen, wordt het contract in zijn geheel ongeldig.